eck

#
  • Decrease font size
  • Default font size
  • Increase font size
Onze trailers Luchtvracht Transport
NLENGDE

Al jaren dé partner voor luchtvrachtvervoerders in Europa

In de transportbranche wordt het luchtvrachttransport gezien als een type transport waar een groot specialisme bij komt kijken.
Het werken met eersteklas luchtvaartmaatschappijen vraagt om een professionele ervaring met tijdschema’s voor het bereiken van optimale verbindingen. Tijdsdruk en precisie spelen in deze transportbranche dan ook een cruciale rol. Luchtvrachttransport eist daarbij ook veel aandacht op het gebied van snelheid. De transportondernemer moet namelijk ten alle tijden er voor zorg dragen dat de lading op tijd aankomt bij het vliegtuig. Een belangrijk onderdeel in het leveren van de juiste service is het gebruik van het juiste transportmateriaal, die onder andere voldoet aan de eisen die luchtvaartmaatschappijen voorschrijven aan de transportondernemingen.

Al jaren is Van Eck een belangrijke partner voor zowel luchtvrachttransporteurs als voor luchtvaartmaatschappijen en neemt zij  binnen Europa in de ontwikkeling en productie van trailers voor het vervoer van luchtvrachtpaletten een koppositie in. De extreem hoge luchtvrachtplaten zijn op maat gemaakt voor het maindeck van een vrachtvliegtuig, maar passen ook in volume-voertuigen van Van Eck. Van Eck heeft een speciale range met voertuigen specifiek voor het vervoer van luchtvrachtpalletten. Alle voertuigen in deze range heeft Van Eck in samenwerking met transportondernemingen en luchtvaartmaatschappijen ontwikkeld en voldoen daarmee aan de veiligheidsnormen en eisen van luchtvaartmaatschappijen en zijn volledig afgestemd op het gebruikscriteria van de vervoerder. Ook zorgt Van Eck dat zij de luchtvrachtbranche regelmatig voorziet van innovatieve en vernieuwde transportoplossingen zodat haar klanten een voorsprong kunnen nemen in hun logistieke dienstverlening.

Diverse opbouwmogelijkheden
Binnen de Eckspress range zijn  er voor het vervoer van luchtvrachtpalletten diverse opbouwmogelijkheden zoals een schuifzeil met schuifdak, polyester-plywood of een geïsoleerde opbouw voor koel- en vries transport.

Schuifzeilcarrosserie
De voertuigen met schuifzeilcarrosserie worden geproduceerd met behulp van een sterk bizonzeil met diefstalbeveiliging. Het kopschot en het dak kunnen middels drie sets gasveren aan de voor- en de zijkant 40 cm worden verhoogd. Dit zorgt ervoor dat er sneller geladen en gelost kan worden en dat de pallets van 3.000 mm hoog zonder schaderisico snel gehandeld kunnen worden. Ook is het mogelijk om aan de zijkanten te laden en te lossen. Met open zeilen en geheven dak beschikt men over een zijdelingse doorlaadhoogte van 3.340 mm. Het voertuig kan eveneens geleverd worden met een uitschuifbaar achterportaal. Het achterportaal kan met dit systeem vergroot worden naar een breedte van 3.400 mm. De transporteur creëert hiermee een optimale toegankelijkheid bij het laden en lossen en kan hierdoor snel en met zo weinig mogelijk schades haar service aan de klanten bieden.

Geïsoleerde carrosserie
De koel-uitvoering is gebouwd met een kwalitatief hoogwaardige geïsoleerde carrosserie. De  carrosserie is gemaakt van panelen van glasfiber en polyurethaanschuim, die onder hoge druk in een zogenaamd nat-in-nat procedé tot één geheel worden geperst. Hierdoor ontstaan een lichte en sterke carrosserie met een hoge isolatiewaarde. Het  voertuig wordt geleverd met een ATP-certificaat van type FNA, dat wil zeggen internationaal geschikt voor vervoer van 0 graden Celcius en hoger.  De koeluitvoering kan als optie ook geleverd worden met zijdeuren.
Het voertuig wordt geleverd met een koelmachine waarbij de special ontworpen aluminium tank voor 157 liter zich onder de koelmachine bevindt en binnen de kopstraal van het voertuig. Dit betekend dat er onder het voertuig meer bodemvrijheid is en de schades aan het voertuig beperkter zijn.

Polyester-plywood carrosserie
Voor luchtvrachtplaletten met goederen die niet gekoeld dienen te worden is er de mogelijkheid te kiezen voor een polyester-plywood opbouw. Het plywood materiaal bestaat uit multiplex hout met aan beide zijden een laagje gelgoat. De polyester-plywood carrosserie geeft een goede bescherming tegen diefstal en geeft een extra stevigheid met betrekking tot de ladingzekering.

Ladingscapaciteit
Alle voertuigen binnen de Eckspress range kunnen geladen worden met drie meter hoge pallets. Doordat de vloer en de rollenbanen in het chassis zijn gebouwd, is er een extreme inwendige hoogte te realiseren van over de 3.000 mm. Met een schotelhoogte van 960 mm zijn de hoge maindeckpallets te vervoerden en kan de vervoerder optimaal gebruik maken van het voertuig.

Rollenbaansysteem
De drie meter hoge en 6000 kg zware luchtvrachtpallets kunnen probleemloos geladen en gelost worden vanwege een in de vloer geïntegreerd rollenbaansysteem. Het systeem bestaat uit vier pneumatische rollenbanen met rollen van 109 mm breed. De rollenbanen zijn ontworpen op betrouwbaarheid en levensduur, onder andere door te voorkomen dat zich vuil ophoopt in de goten van de baan. In tegenstelling tot andere fabrikanten zijn de rollenbanen in plaats van één slang voorzien van twee slangen die aan weerszijden van de rollenbanen zijn gemonteerd. Door de twee slangen zijn de rollenbanen sterker en ontstaat er een hogere druk om de rollen met de lading te heffen. Het gehele systeem is op afstand te bedienen.

Laad- en lossysteem met aandrijving
In samenwerking met de luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft van Eck een extra veilig laad- en lossysteem ontwikkeld dat de kans op ongelukken drastisch vermindert. Het rollenbaansysteem is voorzien van een automatisch aandrijfsysteem waardoor er minder mankracht nodig is bij het laden en het lossen van de hoge en zware luchtvrachtpallets. De transportondernemer die bij Van Eck een voertuig met aandrijfsysteem laat produceren, voldoet met het voertuig dan ook aan de Lufthansa-Norm.

Speciaal behandeld chassis
Vanwege de extreme inwendige hoogte van de carrosserieën, is de bodemvrijheid van de voertuigen minder groot als bij een standaard voertuig. Het voertuig ligt dan ook laag op de weg. Om snellere roestvorming te voorkomen worden alle chassis binnen de Eckspress range op een speciale manier behandeld. De chassis worden gestraald, gescoupeerd en tot slot voorzien van laag twee-componenten lak in een kleur naar keuze. Ook kan de klant kiezen om het chassis volledig volbad te verzinken. Door beide behandelingen wordt de levensduur van het voertuig verlengd waardoor de transportondernemer langer met het voertuig kan door rijden en daardoor zijn exploitatiekosten kan terugdringen.

Advies op maat?

Wij adviseren u graag over de mogelijkheden waarmee u een voorsprong kunt nemen in uw logistieke dienstverlening. Voor meer informatie of vragen over onze transportoplossingen  kunt u contact opnemen met Thérèse de Waart, via e-mailadres Dit e-mailadres is beveiligd tegen spambots, u heeft JavaScript nodig om het te kunnen bekijken  of telefoonnummer 31 (0) 345 686 160 of laat met behulp van het contactformulier uw gegevens achter. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.